logo filmowyreklamowy

Krótkie filmy reklamowe

Idealna forma na social media

Krótkie filmy reklamowe — są to filmy reklamowe, mające charakter promocyjny, tylko zdecydowanie krótsze — mogą trwać minimalnie nawet 6 sekund. - tak zwane bumpery lub krótkie b-rolle, a także unboxingi skrócone tak, aby pasowały na przykład na platformę TikTok.

Promocja to najważniejszy sposób na przyciągnięcie klientów, a wideo promocja jest jedną z najnowszych, a jednocześnie najlepszych form marketingu. Obecnie przez dużą konkrecję produkcji filmowych, firmy oraz przedsiębiorstwa muszą się na prawdę natrudzić, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Im bardziej nowoczesna jest forma filmu reklamowego, tym do większej ilości osób trafi. W dzisiejszych czasach internetu coraz większa popularność zyskują shortsy lub rolki – krótkie, ale bardzo treściwe filmiki, ta forma krótkich filmów promocyjnych, króluje nad innymi tym, że nie wymaga tego, aby użytkownik danej platformy musiał poświęcić dużo czasu, aby obejrzeć twoją reklamę.

Tego rodzaju materiały mogą pokazywać produkty, usługę, wizerunek firmy, projekt lub wydarzenie firmowe. Krótkie filmy reklamowe zostają umieszczone w sieci, na takich portalach, gdzie mogą być udostępniane przez internautów.

  • zdjęcia_filmy_reklamowe
  • wideorelacje
  • agencja_reklamowa
  • studio_fotograficzne
  • zdjęcia_filmy_reklamowe
  • wideorelacje
  • agencja_reklamowa
  • studio_fotograficzne

Gdzie można wykorzystać krótki film reklamowy?

Film reklamowy na Twojej stronie internetowej

Krótki filmik promocyjny na platformie TikTok

Film reklamowy, krótki, ale treściwy na rolce lub tak zwanej storce na Instagramie

Reklamy na platformie YouTube

Rolki lub posty na Facebooku

Dla większej skuteczności w rozpowszechnianiu treści, najlepiej jest korzystać równolegle ze wszystkich znanych ci platform w social mediach. Szybka komunikacja pomiędzy tymi miejscami sprawia, że spot reklamowy zostanie nierozpowszechniony w bardzo krótkim czasie.

Krótki film reklamowy – najważniejsze aspekty

Krótki czas trwania.

Jak sama nazwa wskazuje, te produkcje to krótkie filmy reklamowe, więc ich czas trwania nie powinien być dłuższy niż 30 sekund, a nawet lepiej by było, żeby były one nawet krótsze. Ten rodzaj filmów reklamowych ląduje zazwyczaj w internecie, w miejscach, w których użytkownicy z łatwością mogą go udostępnić. Reklama ta może pojawiać się w przerwie w filmach na YouTube lub podczas przeglądania rolek Instagrama, czy scrollownia tablicy facebookowej, dlatego im bardziej dynamiczny ciekawy i przede wszystkim krótki będzie, tym większa jest szansa, że mimo przerwania jakiejś czynności użytkownikowi, zwrócimy jego uwagę i zapadniemy mu w pamięć.
Podsumowując, jeśli film reklamowy jest krótki i zaangażuje odbiorcę – jest duża szansa, że nie zostanie pominięty lub ,,skipowany” przez użytkowników.

Miniatura filmu.

Jeśli chcesz wrzucić film na Instagram w postaci postu, czyli wideo in-feed, które użytkownicy mogą polubić, zapisywać, komentować. To zwróć uwagę na to, aby wtedy ustawić jakąś miniaturę filmu, która zachęci do kliknięcia i obejrzenia krótkiego filmu promocyjnego. Możesz wybrać dowolny fragment filmu, atrakcyjne ujęcie czy specjalnie przygotowaną planszę z zachęcającym napisem. Warto przykuć tym uwagę odbiorców, ponieważ na tak zwanym feedzie, nie wszystkie filmy odtwarzają się automatycznie.

Wezwanie do działania.

Tak zwane call to action, które wezwie odbiorców do konkretnego działania. Przez to, że reklama jest krótka, użytkownik, mimo że został zaintrygowany, to może nie ma wystarczających informacji, co teraz ma zrobić. Dlatego, trzeba go poinformować, co ma dalej zrobić, czyli wezwać do go działania. Na przykład poprzez umieszczenie pod koniec krótkiego filmu promocyjnego ikony z linkiem do produktu, czy strony internetowej lub napis ,,Polub i udostępnij” albo „kup bilety”.

Oznaczaj produkty.

Tworząc krótki film reklamowy pod produkt, który aktualnie jest nowością i chcesz go wypuścić na rynek, nie zapomnij oznaczyć tego przedmiotu. Odbiorca musi mieć możliwość kliknięcia link czy przycisk, aby ten, bezpośrednio przekierował go do zakupu. Aby mieć możliwość oznaczania produktu na Instagramie, zwróć uwagę czy spełniasz określone wytyczane takie jak: lokalizacja twojej firmy, czy produkt jest zgodny z regulaminem, czy przestrzegasz regulaminu oraz, czy posiadasz pasującą do produktu.

Dostosuj się do trendów na danej platformie.

Bardzo podatna na trendy jest aplikacja TikTok,, będąca obecnie najczęściej pobieraną aplikacją na świecie w 2021 roku. Charakterystyczne na tej platformie są trendy, do których ty jako użytkownik musisz się dopasować, aby jak najbardziej przypodobać się użytkownikom. Popularnymi trendami tam są – lip-sync, wcielanie się w role, układy taneczne czy tutoriale. Jeśli nie masz w swojej firmie odpowiednich osób, czasu lub narzędzi to skontaktuj się nami, a my przyjemnością Ci pomożemy.

Dodaj napisy.

Uniwersalna zasada dla wszystkich użytkowników Instagrama, ponieważ filmy bardzo często automatyczne są wyciszone, a nawet jeśli nie, to ponad połowa użytkowników tej platformy ogląda treści tam zawarte z wyciszeniem. Stąd, jeśli głos, lektor, czy podkład dźwiękowy jest ważny w odbiorze filmu, to musisz dodać odpowiednie napisy. Ta animacja 2D może być dodana w postaci transkrypcji lub jako zwykły napis informujący o głośności np.: ,, WŁĄCZ DŹWIĘK”.

Dynamika oraz kreatywność.

Wykonując produkcję krókiego spotu reklamowego, który z założenia musi być krótki, bardzo ważne jest, aby umieścić mnóstwo bodźców wizualnych oraz dźwiękowych, a wszystko to musi być ozdobione w kreatywną dynamiczną formę. Film promocyjny w krótkiej formie ma większą szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców, Ta forma filmu, musi zwracać uwagę odbiorców, wyróżniać się na tle ,,zwyczajnych reklam”. Ciekawy montaż to na przykład szybkie cięcia lub przejścia, a ścieżka dźwiękową użyta do filmu, może być na tyle charakterystyczna, że raz usłyszana będzie już zawsze kojarzona z Twoją firmą. Im bardziej nowoczesny jest film produktowy lub film promocyjny, tym lepiej.

Ile kosztuje krótki film reklamowy na social mediach?

Stworzenie krótkich filmów promocyjnych to koszt, który jest mocno związany z formą, którą wybierzesz.

Możemy stworzyć krótką rolkę, czy post na Facebooka, z gotowych materiałów, które posiada Twoja firma. Może kiedyś Ty i twoja firma mieliście wykonywane ujęcia z drona i posiadacie gdzieś surowe materiały lub któryś z pracowników zajmuje się nagrywaniem tego, co dzieje się w firmie. Pomożemy Ci wyselekcjonować materiały i zmontować z tego film promocyjny. Jest to najtańsza usługa, która kosztuje między 200 zł a 300 zł.

Natomiast jeśli to my, firma FilmowyReklamowy ma wykonać cały film od podstaw, to koszt jest większy i zależy od tego, co ma znajdować się na tym filmie, czy krótkie oprowadzenie po lokalizacji, ujęcia z drona czy może film instruktażowy z montażu jakiegoś produktu. Każda z tych opcji wiąże się z wszystkimi etapami, które musi przejść zwykły film reklamowy czy film promocyjny. Tak więc koszty wahają się od 2000 zł do nawet kilkunastu tysięcy zł.

Ze swojej strony możemy polecić film korporacyjny lub film reklamowy w formie b-rolla, bumpera, unboxingu lub recenzji. Skontaktuj się z nami, a razem na pewno coś wybierzemy dla jak najlepszego marketingu Twojej firmy.

Nasi klienci