logo filmowyreklamowy

Wideorelacja filmowa

Wideoreportaż ze FilmowyReklamowy

Wideorelacja z wydarzenia sportowego, firmowego, eventowego, ale i nie tylko, to coś więcej niż film reklamowy, a produkcja nastawiona na obustronną komunikację z odbiorcami, rzetelne zaprezentowanie produktu czy wydarzenia. Mająca charakter informacyjny i budzący zaufanie wśród klientów.

Jest to coś zupełnie innego niż reklama telewizyjna, która dosłownie jest nastawiona na bombardowanie użytkowników kolorowymi komunikatami.

W wideoreportażu biorą udział ludzie, którzy na co dzień są związani z tą firmą niezależni eksperci czy uczestnicy wydarzenia, którzy z czystym sumieniem mówią prawdę na temat omawiany w filmie.

Filmy oparte na wideorelacji to różnego rodzaju szkolenia, wydarzenia sportowe, targi, eventy, koncerty, imprezy pracownicze, które są skuteczną promocją marki.

Co zawiera wideorelacja?

Nawet długie, całodniowe wydarzenie musi być przedstawione w krótkiej formie, do kilku minut maksymalnie. Długiego filmu, niestety nikt nie obejrzy do końca. Najlepiej jak produkcja filmowa jest dynamiczna tak jak przy innych filmach reklamowych, po to, aby zwrócić uwagę odbiorcy oraz go zaciekawić. Już podczas filmowania, wiemy jak oraz co mamy nagrywać, już wtedy układa się nam cały film promocyjny z wydarzenia, scena po scenie. Relacja z wydarzenia musi charakteryzować się również odpowiednim podkładem muzycznym. Ten wybór zawsze konsultujemy ze zleceniodawcą i korzystamy z przeznaczonych do tego banków muzyki. Muzyka musi idealnie współgrać wraz z ujęciami tak, aby całość była interesująca, klarowana dla odbiorcy i zachęcała do interakcji.

Podczas większości eventów, nasza ekipa FilmowyReklamowy, stara się wtopić w tłum, szczególnie jeśli jest to na przykład kolacja charytatywna. Dopieramy odpowiedni elegancki ubiór i nagrywamy z ukrycia. Nie podchodzimy do gości czy uczestników wydarzenia z bliska. Staramy się, aby wszystko było jak najbardziej naturalne, aby mogło odzwierciedlać rzeczywistość.
Również nie używamy do tego celu wielkich kamer, podczas wideoreportażu korzystamy głównie z małych kamer o wysokiej jakości, abyśmy byli nie tylko niewidoczni, ale także mobilni.

Etapy tworzenia wideorelacji

Na samym początku przygotowujemy dokładny harmonogram wydarzenia oraz zbieramy wszelkie informacje niezbędne nam do nagrywania czy przemieszczania się po lokalizacjach. Stąd koniecznie na etapie rozmów wstępnych, wymagamy dokładnego planu wydarzeń wraz z dokładnymi godzinami.
Kiedy mamy już podpisaną umowę oraz zebrane niezbędne informacje, zabieramy się za tworzenie scenariusza oraz planu nagrywania. Szczególnie w sytuacji, kiedy narywamy wydarzenia sportowe, dokładnie śledzimy przebieg trasy, tak aby, jak najlepiej rozplanować swoją pracę w celu nagrania niezbędnych chwil. Tworzymy również wstępną koncepcję filmu i omawiamy ją z klientem.

Finalne nagrania, podczas których wykonujemy wszystko według ustalonego wcześniej scenariusza. Podczas nagrywania wydarzeń wewnątrz budynków na przykład na sali gdzie jest ciemno, bierzemy ze sobą profesjonalną lampę na statywie na wszelki wypadek, aby ujęcia były chociaż trochę oświetlone.

Ostatnim etapem jest postprodukcja. Następnie wykonujemy dynamiczny montaż wraz z ewentualnymi poprawkami oraz oddajemy gotowy materiał. Do powstałego materiału możemy dodać, według ustaleń ruchome animacje 2D, animacje 3D oraz grafiki.

Dlaczego powinieneś zainwestować w wideorelacje?

Zorganizowanie wydarzenia sportowego czy prowadzenie firmy eventowej o ogrom pracy, z którego doskonale zdajemy sobie sprawę. Podczas tworzenia takiego wydarzenia trzeba zaangażować dużą ilość osób i dopiąć wszystko na ostatni guzik, stąd wiemy, że wideoreportaż jest idealnym pomysłem, aby podzielić się tym wszystkim z odbiorcami i zachęcić ich do brania udziału w tym przedsięwzięciu. Filmik z wydarzenia pozwala uchwycić każdy smaczek oraz wszystkie emocje, które towarzyszom uczestnikom. Ponieważ, sama organizacja takiego wydarzenia to pochłaniacz czasu, my jesteśy po to aby zająć się nagraniem tego dnia i klienci mogą pozostawić ten aspekt na naszej głowie. Z przyjemnością pomożemy odjąć trochę obowiązków organizatorom.

Decydując się na wideorelację dla swojej firmy, możesz wykorzystać je go różnego rodzaju tagów, konferencji, szkoleń, imprez integracyjnych czy koncertów, co pozwoli na skuteczną reklamę twojej marki. Udostępnianie odbiorcom na Instagramie czy swojej stronie, ważnych wydarzeń z życia firmy, jak imprezy czy uroczystości, zdobywamy zaufanie odbiorców i tworzymy z nimi coś na zasadzie społeczności. Również utrwalanie takich chwil nie musi być tylko formą marketingową, ale także swoistą pamiątką dla firmy oraz elementem, które spaja oraz integruje pracowników.

Każdy wideoreportaż jest inny i wszystko zależy jakie wydarzenie mamy do nagrania. Czasami są to relacje, które bardziej mają charakter reklamowy i promocyjny firmy, a czasami jest to forma pamiątki z pewnego wydarzenia, które zintegrowało pracowników.
Również inaczej wygląda wideorelacja z eventów takich jak koncerty czy wydarzenia sportowe, w których liczą się emocje uczestników oraz dynamika filmu. Nie mniej jednak każda relacja niezależnie od jej charakteru tworzona jest przez naszą firmę tak, aby była atrakcyjna dla widza. Szczególnie podczas wydarzeń na dworze, super sprawdzają się ujęcia z powietrza za pomocą dronów, które również mamy w swojej ofercie.

W przypadku wideorelacji z konferencji czy targów dobrze sprawdzają się umieszczone animacje 2D o charakterze naukowym wyjaśniające jakieś zagadnienia. Również takie same grafiki możemy umieścić na filmach sportowych, wtedy takie animacje mają luźniejszy charakter i ściśle zależą od rodzaju wydarzenie, które promujemy.

Cena za wideorelację

Koszt wideorelacji zależy od rodzaju wydarzenia, które mamy uwiecznić. Jeśli jest to wydarzenie firmowe opierające się na jednej lokalizacji, trwające kilka godzin, to koszt zaczyna się od 3 000zł. Jeśli do nagrania mamy koncert lub wydarzenie sportowe, do którego musimy się specjalnie przygotować a podczas nagrań zmieniać lokalizacje to cena za taką usługę to 4 000 zł wzwyż.

Zajrzyj do naszego portfolio i zobacz, jak wyglądały przykładowe wideorelacje, które już robiliśmy, zadzwoń do nas, a razem uwiecznimy niezapomniane chwile w Twojej firmie.

Nasi klienci